Apr 2, 2015

Kalau aku kejam kau nak buat apa?

aku dah sampai satu tahap dalam hidup aku---malas nak carakan orang.
aku malas peduli.
aku malas nak berperasaan.
aku malas nak menjaga sangat.
faktor usia mungkin.

menjelang usia 30 ni--lagi beberapa bulan, aku rasa cukup-cukuplah apa yang aku hadap selama ni.

segala drama zaman remaja---zaman ketagihkan perhatian, aku dah jauh tinggalkan.

kalau dulu, ya.

sukakan perhatian.
sukakan kata kata manis sang arjuna.
sukakan ucapan rindu sayang dan "tak boleh hidup tanpa awak".
buat hati berbunga-bunga.
DULU.

sekarang aku rasa, pergi mampuslah dengan semuanya.

tak.
bukan aku berputus asa.
cuma aku malas.
nak ada drama lagi dalam hidup ni, memang aku dah tak mampu hadap lah.

kau nak marah aku tak balas whatsapp.
kau nak perli perli dah blue tick tapi aku tak balas.
kau boleh angkat kaki.
fikir positif lah.
manalah tau kot kot lepas blue tick whatsapp tu henfon aku meletup atau jatuh dalam jamban ke.
ini asyik nak kebudak-budakan.
haih.
letih.

aku dah sampai satu tahap aku malas nak menjaga sangat perasaan orang.
kecuali perasaan ibu abah, adik beradik kengkawan baik. yang tu kena jaga lah.
nanti aku mati siapa nak tolong mandi dan kapankan.

tapi untuk yang datang hanya untuk menyinggah, memang aku malas dah nak jaga.

eh.
aku bukan bercerita pasal cinta aku tau.
karang ada yang kata aku kecewa lagi ke?
tak.

ni aku cerita secara umum.
mana-mana kawan yang sekadar kawan.
yang hanya bernama kawan.
yang meluahkan rasa tapi atas tiket kawan.
bukan lebih daripada itu.

mungkin.
dah tiba masanya aku ambil sedikit sikap zaman remaja aku dulu--kejam dan kurang peduli.

biarlah. aku pun nak bahagia jugak.
asyik kau je yang rasa bahagia.

No comments: