Mar 25, 2013

Kerana jum kita kahwin

amboi tajuk asyik pasal kawen je ye.

lamanya tak menaip di blog. phewww.
memang malas sangat nak menaip. eh ada taip tapi save as a draft je. huhuhu.
sikap malas semakin bertambah seiring dengan penambahan umur.
mungkin inilah yang dikatakan proses penuaan. pffftttt.

lately hidup terasa ups and downs. huhuhu.
macam tak organize je life aku sekarang. terasa unfair apa aku buat. terasa berdosa. huhuhu
honestly mutu kerja macam tak memuaskan. aku bukan lagi reena yang dulu kot.
dulu ikot jugaklah disiplin. sekarang dah kelaut semuanya.
apa yang dah terjadi ini reena?
dan cuti pun dah menyusut. padahal baru nak masuk April.
then aku fikir fikir punya fikir.
then taraaaaa tingggggg.
sebab aku busy. huhuhu.
so many things to handle.
and last last aku yang penat.

sampaikan dah takde masa untuk diri sendiri.
nasib baik sempat nak cabut bulu ketiak makan.
kalau tak, memang tinggal tulang. hahaha melampau imajinasi.

this week perkahwinan adik aku, Farah.
itu lagilah busy nya.
bila pikir pikir kan, rasa sesak nafas pun ada lepas ni straight kursus.
bertabahlah reena.
mengungkit ke ni? tak, kan? aku cuma mengadu domba je.
ate nak cerita kat siapa lagi. kat korang jela.
korang tu termasuklah farah raihana, atiqah, sha, dhiya dan yang lain-lainlah. hahaha.

dan disebabkan farah adik perempuan tersayang,
maka aku nak buat yang terbaik untuk dia.
tak tau nak buat apa, tapi aku nak buat yang the best. hahah boleh.
so aku kata kat dia aku nak buat guestbook. ofkoslah bukan aku buat.
aku tempah. dan hasilnya sangat memuaskan hati.
thanks kak izma. kak izma memang sangat kreatif. aku belaja buat bunga crepe daripada dia lah.
kalau tak, memang idaklah teman pandai.
sap sap sap soiii je weh dia buat. kagum aku.


cute kan macam aku.
i love the frame. hope farah suka :)
lagi, aku sediakan candy table. tak buffet sangatlah.
just table dan ada beberapa jenis coklat sweets cakes and all.
aku pun tak tau kenapa aku nak buat candy table.
tapi aku suka menda comel macam tu.
masa kawen farah raihana aku ada buat dengan tqah.
huhuhu then terus tersuka. love it.

ekceli, as i said before, kami sekeluarga i mean, aku ibu abah dan farah impikan majlis yang sederhana.
tapi kalau melibatkan makcik pakcik aku, kau simpan sajalah perkataan sederhana kau tu.
tengok sajalah nanti apa akan jadi. huhuhu. but still preparation sederhana.
farah ni orang yang simple. dia jenis selamba. motto dia asal ada. lama-lama aku pun terikut cara dia.
asalkan ada janji kita senang hati.

dah nak kawen dah ye adik aku tu. 
rasa macam dia my little sister yang sangat nakal dulu.
dia ada kata kat aku tempoh hari.

Farah : aku rasa tak bestlah nak kawen sebab nanti mesti ramai tanya kat ko "adik dah, kakak bila lagi. aku pula yang tak syok nak dengar. rasa marah pun ada"
 *lebih kuranglah ayat dia. aku dah tak ingat sangat*

jawapan aku.
biaq pi la mereka yang rajin sangat tanya.
aku bukan tua sangat hahahahah sebab ramai kata aku budak lagi lalalala.

*tears*
pic paling kenangan. akan simpan sampai bila-bila.
tu kain aku senget sebab tu bila dah besar otak pula senget.
huhuhu.
farah rambut kembang macam rosmah.
dan syera cinonit je. 
how i miss all that moments.
serius rasa nak putar semula waktu and be with them all over again.
dulu aku is kurus je. sekarang kurus juga tapi dalam mimpi saja. hehehe.
dulu kulit aku gelap tau macam anak india. lepas tu pak itam aku suka cakap sebab aku suka makan kicap that's why kulit gelap.
sentap jugalah.
sekarang kulit aku dah cerah hahahah cerah la sangat ye tak.
tapi better la dari anak india tu.
sekarang mungkin dah taraf kulit shah rukh khan kot.

budak ni pun dah membesar.
bercita-cita nak jadi model la sangat. hahaha.
adoiii. 
dia sajalah harapan aku untuk jaga ibu dan abah lepas ni.

dan ini.
ini bercita-cita nak kurus saja. kbye.


No comments: