Feb 2, 2012

Kerana WO AI NI.

hey.
ingat tak sebelum adanya k-pop tu, artis hongkong dan taiwan adalah sangat ohsem.
sekarang pun ohsem lagi.
walau bukan di hati kau, tapi di hati aku.
ok, maybe satu rahsia ni. aku suka lelaki cina.
i mean, a real lelaki cina.
kahkahkah.
tapi adakalanya aku suka lelaki kulit gelap.
macam adiputra ok. bukan macam sathia tu. pangggg kang.
so yesss. ni nak story.
kegilaan aku dan adik-adik aku adalah menonton filem/drama cina.
be it dalam tv or vcd or dvd.
selalu kami suka tengok yang romantik komedi atau pun yang gangster-gangster ni.
i dont know about you guys, but pada aku, ianya adalah satu kebahagiaan bila dapat dengar cina bercakap.
then yes, bila aku stress, aku suka dengar lagu cina. lantak la aku tak faham pun kan.
*matilah ni kang ada kata nak tenang baca quran la pompuan* like i care?
then aku akan berangan jadi awek kepada ketua kongsi gelap macam dalam Young and Dangerous tu. kahkahkah. 

salah satu kenikmatan menonton drama/film cina adalah hero dan heroinnya.
mygosh. comel kot!! hensem tau. 
jom tengok beberapa muka yang aku suka. wah


say heloo tu ANDY HUI. dia hensem. tapi tak banyak filem dia
yang aku tengok. but still aku suka dia.

siapa tak kenal dia say LOSER!! AARON KWOK in the house. 

do i have to mention his name, loser? EKIN CHENG yaww.
ok, first film dia yang aku suka adalah
YOUNG AND DANGEROUS.

CHICKEN in YOUNG AND DANGEROUS. or in real, JORDAN CHAN.
 aku suka sangat watak dia dalam filem tu

he's JIMMY LIN.  adik aku suka dia ni.
dia ada berlakon drama ape eh. aku dah lupa

if ada drama keluaran TVB selalu ada dia. dulukan ada drama
setiap hari pukul 6 ptg di tv3 kan? sekarang dah takde kan.
balik balik cerita indon. 

he is my condor heroes, RICHIE REN. berlakon dalam
drama bersiri LEGEND OF THE CONDOR LOVERS.
filem dia paling aku suka adalah FLY ME TO POLARIS.
sedih oh cerita ni.

ya! saya suka dia. saya suka dia. NICHOLAS TSE.
filem paling aku suka adalah GEN X-COPS. 

DANIEL WU. ada dalam iklan LOREAL FOR MEN kan?



tapi antara reramai ni, sudah tentu ada yang paling disayangi kan. ecececewahnyampah.
mesti ada yang paling disukai kan.
ok let me show you my love. ecewah.
kalau tengok dia mesti rasa tak puas. nak tengok lagi lagi dan lagi.


































say helloooo to my one and only STEPEHEN FUNG!
lakonan dia paling aku suka dalan GEN X COP. cair aku :)


bila dah kesayangan, haruslah letak pic lagi banyak

dan lagi.

nanti ada masa aku nak pi cari dvd :-
GEN X COPS.
FLY ME TO POLARIS.
YOUNG AND DANGEROUS (ada sampai berapa aku lupa)
TURN LEFT, TURN RIGHT.
NEEDING YOU.
LOVE ON A DIET.
MARRY A RICH MAN.

sekian.

4 comments:

Cik Rai @SeriGala said...

yeah! sume tu febret aku jugak! pernah dating tgok wayang dgn diwant cite cina romantik kau!
the sorcerers & white snake .. gigih ajak diwant tgok hihihi

aku suka nicholas tze .. skrg ni drama cina kul 6 kat tv2 ..

ada lg sorang tu aku suka tp lupa nama, pernah berlakon dlm drama jd lawyer, ensem siot

Reena Kamarudin said...

Muahahaha. Tak silap aku dari sekolah kot kite layan drama cine kan.

Karbon Kopie said...

"berangan jadi awek ketua kongsi gelap"

pitams tau aku membacenya. adohaii..hahahaha

Reena Kamarudin said...

Karbon Kopie:
hahahahah. takpe. berangan je