Feb 2, 2012

Kerana aku nak menceceh je. nak jadi macam penglipurlara

Salam.
meh sini nak menceceh.

1. i hate this feeling. feeling apa, perempuan? feeling tertanya-tanya. like somebody told chaa macam ini "hmm Reena, aku nak bagitau sesuatu ni pasal kau. tapi kejap-kejap lagi la ye" OR "Reena, aku nak cakap sikit ni pasal kau tapi aku tak sampai hati". hell kau kan. hahaha. kalau dah taknak bagitau, jangan nak bukak mukadimah. kau tau kan aku tak suka tertanya-tanya ni. aku manusia yang suka tanya sampai dapat jawapan. dalam erti kata lain MEMAKSA. hahaha. ni ada rumors di ofis pasal aku. benda ni tak sahih lagi, tapi semua orang pun dah sibuk-sibuk cakap pasal aku. aku macam "hey, get a life la!". sakit hati mak, kau tau. so, benda ni keeps spinning dalam kepala otak aku. tak boleh nak lupa. fikiran terganggu. rasa nak telan nasi tu tapi tak sampai ke tekak. so, belanja aku shopping!!! #tetiba

2. hey you know what, rumah aku ada budak baru and i'm not afraid anymore!!! i repeat NOT AFRAID ANYMORE!!! yayyyyy. so tak perlu lah everytime nak ke dapur, nak ke toilet, tertoleh-toleh kiri kanan, tuang air laju-laju, nak sidai baju tunggu subuh, dan bila bunyi guruh tercampak senduk. no no no. bila yang sorang tu tidur rumah adik dia, then aku ada lagi sorang kawan. yayyyyy. aku tak tau kenapa aku jadi penakut duduk rumah baru ni sedangkan aku bukan macam ni *denial*. aku seorang yang redha dan pasrah *confession*. aku jenis, bila ada pintu toilet tertutup, walaupun takot aku akan buka juga pintu tu untuk tengok apa ada dalam tu, untung-untung jumpa ponti *mati la, balik nanti mesti takot padahal masa tulis tak takot*. selalu masa di UIA dulu lah. bila satu pintu toilet tutup, aku akan sedaya upaya beranikan diri buka juga pintu tu. so, tell me, adakah aku penakot??? 

3. and yes, speaking about my new housemate, nama dia Anyss. macam itulah dia perkenalkan diri dia "nama saya Anyss. A.N.Y. with double S" ok fine. who cares. then perlu ke aku jawab "saya REENA with two E". ok semalam aku basuh pinggan around 11 am. then dia berdiri di belakang aku untuk berbual. aku cuma tanya yang basic je la. then dia kata pagi tadi dia pergi ofis. dia baru lapor diri selasa. aku tanya buat apa di ofis. dia kata saja je jalan. aku jawab ohhhh, ada eh saja-saja jenjalan pergi opis. serius aku macam takde mood sangat nak berborak sebab baru bangun tidor kan. errr did i just said, baru bangun tidor? ok ignore it. ada ramai lagi yang bangun lewat dari aku *escapism*. then dia cerita lagi "saya naik bas nak pergi ofis. lepas tu tanya kat driver tu kenapa hari ini lengang, sunyi. memang macam ni ke. then pakcik tu kata, dik hari ini cuti hari wilayah la". aku, dengan spontan gelak besar. kesian dia. dia tak tau pun cuti kan. yelah, dia takde kalender. haih, takpe dik, pengalaman kan.

kadang-kadang rasa kita makin jauh.
takpe, biar jauh dengan kamu, jangan jauh dengan ALLAH.

sekian

No comments: