Feb 28, 2012

Kerana air paip yang kuning



ok sekarang motip upload pic botol air ni?
meh nak cerita.
putrajaya ni memang bandar terhebat kan?
kat sini lah terletaknya Pentadbiran Kerajaan Persekutuan.
kat sinilah ada rumah PM (sri perdana)
rumah TPM (sri satria)
serta pemandangannya yang indah dan permai.

akan tetahpiiiiiiiiiiiii.
ada satu la yang fail nya iaitu air kotor.
serius la kan, kalau kau pi tadah air paip letak dalam botol
memang akan nampak warna coklat.
macam air teh warna terang yang anak dara tak pass buatkan.

abang ofis aku cerita.
hari itu dia ikot buat operasi bersihkan tangki di Presint 11
lepas air tangki dah dikeringkan.
ha ambik kau.
setebal 3 inci lumpur.
aku macam eeeuwwww.

so aku dan kakak kakak opis memang akan beli air yang abang John jual
(driver ofis tapi sekarang dah pencen) 
seperti di pic atas.
dah lama jugak aku guna air ni.
memang aku takkan minum air paip yang dimasak.
sebab aku rasa macam minum lumpur *ok, over. tapi realiti*
even nak masak megi pon aku akan guna air mineral.
memang. aku pon tak tau khasiat mineral tu macamana.
but atleast, lawa la sikit warna putihnya dan meyakinkan aku.

aku pun tak faham macamana air paip disalurkan di Putrajaya ni.
but seriusly. airnya fail.
cer kalau kau rendam baju putih.
gerenti jadi kuning sikit.

sekian

No comments: