Dec 7, 2011

Kerana sabar itu separuh daripada iman dan ujian itu didatangkan untuk mengajar kita erti sabar

Hai.
ada dua berita aku terima hari ni.
maksud aku, baru sekejap tadi.
pertama berita gembira.
kedua berita sedih.
berita sedih.
hmmm.
aku perlu kata, 2011 tahun yang paling mencabar untuk aku.
kalau boleh, aku taknak ingat langsung tahun 2011.
taknak.
takmau.
tak suka.
tapi aku kena laluinya juga kan.
kesah hati dan perasaan (baca:cinta) tak usah cakap lah.
memang tunggang langgang la. 2011 hancur kesah hati itu.
fine la. aku tak kesah dah pon.
tapi bila hal family, ya, aku kesah.
aku seorang insan yang sangat sangat sangat pentingkan family.
kau pon begitu kan.
tanpa family kita sunyi. betol tak?
cuma aku harap, takde apa efek pada ibu and abah la.
sebab dua-dua pon bukan sihat sangat.
abah tu nampak je gagah perkasa hari-hari main badminton basah baju kalau tak dapat main sehari boleh muka monyok je. 
ibu pon sama.
hari-hari aku update kesihatan dorang. huhuhu.
aku ni kalau boleh nak sangat duduk dekat dengan family.
tapi abah tak bagi.
dia kata muda-muda lagi tak payah la kerja kat kampung.
cari pengalaman dulu di tempat orang.
yelah abah, kakngah tengah cari suami pengalaman la ni.
semoga adik aku takde apa-apa. 
berita gembira berkenaan adik aku juga.
malam ni.
penentu jodoh dia.
aku takde pulak nak bagi dia lagi gabra.
Farahanim Kamarudin, sila duduk bersimpuh elok-elok.
jangan gelak kuat-kuat.
yang penting hidang air tu jangan gelojoh sangat.


SYERA



FARAH




sayang-sayang saya. kesayangan saya.
supaya Syera takde apa-apa.
supaya Farah tak nerbes.
amin.


sekian

6 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

take care

Reena Kamarudin said...

faiz: thank u :)
u too.

Joe_Hans said...

keluarga memang sangat2 penting...

faizal mohd said...

bertunang ke? or kawen? :)

Reena Kamarudin said...

joe hans: betol sangat3.

Reena Kamarudin said...

faizal: rahsia. hahah