Sep 19, 2011

Kerana dia Abah saya yang disayangi

hai.
tertulisnya entri ini adalah kerana para bos semua ada bengkel. bengkel apa aku tak tau. so, terima kaseh kerana membagi saya peluang untuk menulis entri ni. pergi la kau bengkel tu bebaik :-)

Korang sayang abah korang? or daddy korang? or papa korang? or bapak korang? or ayah korang? ye, soklan boddo tu, aku tau. ofkoz la korang sayang orang yang mencipta korang tu kan. eh, ayat. tak boleh blah betol. yang menciptakan kita adalah Allah. abah kita cume...eh, malas lah nak terang. sendiri faham sudahlah!.

 
apa yang korang paling suka pasal ayah korang? kalau aku, aku suke semua. tapi bila part dia berleter aku tak suke. eh, tapi dia berleter untuk kebaikan aku dan adik-adik kan. so, aku suka lah. dalam terpakse. selalu kan, abah suke buat perkara yang diluar jangkaan. satgi, aku dan adik-adik akan mencuit satu sama lain dan berkata "comelnya abah kita kan buat macam tu". satgi dia buat menda lain kitorang akan cakap "comel betol abah ni.alolololo".

bukan lah nak kate muke abah comel. tak. abah kite hensem tau. bukan comel. comel tu pada perbuatan. aku suke mencomelkan seseorang tu. let say kau buat sumthing yang aku suke, mesti aku akan "comel la kau ni" tak pon, "alolololo,so sweet". comel tak aku cakap macam tu? ke rase nak lempang?

abah aku ni kalau kite kate dia masak sedap, mesti dia masak lagi. tapi memang sedap pon dia masak. terutamanya asam pedas. satgi, dia akan bertungkus lumus memasak. lepas tu kalau dia basuh pinggan tu berkali-kali dia membilas. basuh baju pon same. sebab dia pembersih. anak-anak dia lagi pembersih #tddmka.

nak tengok tak betapa comelnya abah kitewwww?


kami menyerang hendap abah.


dia dah sedar yang dia dah diserang hendap oleh kami.
see. dia basuh baju sendiri tau. sebab dia taknak campur dengan pakaian lain dalam mesin basuh. besen merah tu baru beli semata-mata dia nak basuh baju pada hari tu. lepas tu adalah orang lalu siap berhenti cakap "basuh baju pakcik? ni anak dara pakcik ni buat ape?" sambil tunjuk adik aku. abah saje je kan nak menjatuhkan saham kami kan. abah memang kejam. cey, tetibe. nampak tak kon merah tu. tu hasil kenakalan aku dan adik aku, farah. kami curi di tapak pembinaan terowong.

comel kan abah. ok, sudah-sudah la puji bapak sendiri. bapak korang comel tak?

Sekian.

2 comments:

fAizAl_85 said...

comel la abah ko. hehe :) nak tanya, kenapa basuh kat luar???betoi2 dpn pagar. hehe :)

Reena said...

hahahaha. sebab dia suke air kat situ laju. lagipon senang.