Jul 15, 2011

Kerana dirimu macam "nyawa"





bila tengok kawan aku post entry pasal telefon bimbit @ henfon yang dia pernah guna, aku pon mengada-ngada nak cerita pasal henfon yang pernah aku pakai.

henfon pada aku ada la keperluan sekarang ni. bukan lagi aset yang perlu ditayang. kalau takde henfon, aku tak tau cara macamane untuk aku tau keadaan family di karak dan aku tak tau cara macamane untuk aku meroyan dekat dia dulu-dulu. Unless kalau ada public fon sebelah rumah. tapi macam lah aku rajin bebenor nak bertenggek kat depan public fon tu. aku lagi suka SMS dari telefon. bukan aku kedekot kredit tapi dah aku memang macam tu. 10 minit pertama aku memang banyak idea nak borak apa. tapi selalunya selepas tu aku banyak diam. sebab tu bila kawan baik aku, nama apek dan choi telefon, aku lebih banyak diam. ye, i pendiam hokay.

aku start pakai henfon masa aku dekat matrik. masa tu dapat duit Yayasan pahang pergi bentong, beli henfon dekat kedai cina dekat traffic lite depan bank hong leong tak silap. ya, jangan nak tipu aku kalau takde student yang tak pernah guna duit PTPTN beli henfon. mesti ada. tapi masa ni, ibu kata, henfon tu penting untuk dia tau keadaan aku kat matrik nanti. first nyawa aku adalah

-
-
-
-
-
-
-








NOKIA 3315. hehehe. hai nokia. masa ni aku beli dalam RM700 kot aku pon dah tak ingat. gila mahal kan? tapi gigih aku beli. Nokia ni annoying sikit. bila lampu terpadam je, ada bunyi macam "ringgggg". gila advance la konon padahal annoying.





ok, selepas tu aku tengok member aku dah start pakai henfon ni....


-
-
-
-
-
-
-



masa tu rasa ni lah henfon paling comel pernah aku jumpe. kira kalau sesape pakai henfon ni, dia macam pakai ipad atau samsung galaxy la. gila riak aku masa ni. button dia kecik je. sangat comel.





kemudian kan, start la era orang hantar MMS segala. jadi aku pon tanpa segan silu, berzikir dekat telinga ibu untuk beli henfon yang ada kamera. tapi bukan guna duit ibu ok. tapi guna duit PTPTN. hehehehe. masa ni aku tengah kapel dengan sorang mamat ni. dia dah pakai N-gage. jadi dia selalu la suruh aku hantar pic aku kat dia. hai, semuanya indah masa remaja kan. ni la henfon nye.....


-
-
-
-
-
-


henfon nokia 6230 kalau tak silap. kalau tak silap lah. tapi rupenye macam ni. dah boleh bluetooth lagu yang sekerat tu untuk dijadikan ringtone. hantar pic pada ex-bf. lalalallalala.




selepas bebarapa lama, pada tahun 2006 tak silap, aku mula curang dengan nokia. nokia?? apa tu? euuwww. hahahhaha. masa ni cuti sem, aku balik karak dan jumpa henfon comel ni kat kedai cina. apa lagi, berzikir lagi aku dekat ibu. nasib ibu sporting. masa ni suku duit aku, dan selebihnya guna duit ibu. kenapa aku beli henfon ni? sebab masa ni dah terpengaruh dengan cerita korea yang suka pakai henfon flip comel bling-bling. perkenalkan Sony ericsson apa series entah. dia ada 26MB je. cukuplah aku letak 5,6 lagu. lagu yang top masa tu dealova dengan kenangan terindah. terus jadi ringtone. ni lah henfon nya.


-
-
-
-
-
-


tapi henfon sony ni hilang dekat pekeliling bila aku sangat cuai macam kena pukau dengan senang-senang je bukak simkad dan bagi dekat kakak pakai tudung labuh yang katanya nak pinjam untuk telefon laki dia. sedar-sedar kakak tu dah hilang. sekarang bagitau aku, adakah aku telah buat satu amal jariah dengan sedekahkan henfon tu pada kakak tu? balik jer rumah, aku ambil charger henfon ni dan aku hempas-hempas ke lantai. arggghhh giler sedih masa ni. huhuhu.




kemudian bila aku bercintan dengan dia, dia telah hadiahkan aku henfon di hari jadi aku. masa ni aku dah tak pandang sony. aku pandang samsung pulak. samsung macam cool je. heheheh. henfon slide ni jadi pilihan aku. satu bentong cari kedai mana yang bukak. maka dapatlah ini. taraaaa. nyawa saya yang dibeli oleh insan yang pernah jadi nyawa saya.



-
-
-
-
-
-


ni lah henfon kesayangan saya masa itu. masa itu. ya, masa itu. saya sayang kamu :-)





satu hari, dia bawa aku jalan-jalan ke temerloh. untuk beli henfon baru. hehehe. dia pon nak henfon baru jugak. jadi pergilah kami ke kedai the one mobile di temerloh. dekat 2jam kitorang di kedai tu. dia dah dapat henfon dia. cuma aku je belum lagi. maka, dia telah menghasut aku dengan mengatakan henfon yang tu cantik. aku pon tengok. ya, memang chantik dan boleh buat cermin. tapi harga dia masa tu RM999. tapi dia kata ambil je kalau suka. aku yang pantang di offer ni pon ambil la. boleh masuk memory card 1gig masa ni. ni la nyawa saya itu...



-
-
-
-
-


tahun 2008-2009-->hai, saya sangat shining kan. samsung f330. cool tak saya????



tapi betol lah kan, aku mudah jemu. sekali lagi aku dan dia ke the one pada tahun 2009 untuk cari henfon baru. hehehehe. dia cakap henfon ni cantik. maka aku pon setuju. dia belikan aku.....


-
-
-
-
-
-
-




2009--->yang ni sony yari. kamera dia best. 5mp. sangat terang. memory card up to 8gig tapi aku pakai 4gig je. dia belikan aku sebab henfon samsung yang kat atas tu selalu dapat lambat mesej nye. tapi samsung kata atas tu still ada lagi. aku sayang samsung tu. hai sony! saya rujuk semula dengan awak kan?



dan era tukar-tukar henfon ni berakhir dengan henfon ini. henfon ni dia belikan kat aku sebab aku nak jugak pakai flip. macam cool je flip ni. tapi member aku marah aku. tukar yari dengan henfon walkman ni. ya, saya sangat mengada ok. hehehe.



-
-
-
-
-
-
-





2011-sony w508. dia beli untuk aku di the one mobile. dan henfon aku sekarang. ok dan tak bermasalah.

ya, percayalah, dia memang banyak belikan aku henfon sebab aku suka tukar-tukar henfon. tapi, aku tak pernah mintak yang mahal-mahal. paling mahal pon samsung F330 tu je la. orang dah nak bagi, kita terima jela. ye tak.  haih, bila lagi dapat tukar henfon ni. huhuhuhu.

Sekian.

No comments: