Sep 14, 2016

Moody.

semalam hari yang paling mencabar bagi aku di tempat kerja. eceii. opis sudeh. di tempat kerja konon.
semalam hari tak sihat aku.
aku sakit kepala tahap rasa nak hantuk kepala ke dinding.
kerja pula sensorang sebab semua cuti lagi. aku je yang rajin mengoffer diri menjaga opis. yeah right.
public pulak datang non stop.
semalam----
sehabis baik dah aku tahan suara supaya tak naik darah. haha.
sebab aku moody juga semalam.
ohya, moody adalah perkara paling mencabar untuk aku semalam. dan juga sepanjang hidup aku.

aku seorang yang agak moody.
bergantung pada keadaan.
dulu lagi teruk.
kalau ada yang tegur kata eii kenapa tudung kau senget ni, yes, aku akan moody memikirkannya sepanjang hari ataupun sehinggalah tudung aku dibetulkan.
selain itu aku akan diam, mulut muncung dan bermuka masam macam hape entah.
itu dulu.

sekarang, aku dah berjaya sikit (or banyak) kawal emosi.
seperti semalam.

moody plus sakit kepala plus penat bukanlah kombinasi yang bagus.

lebih lebih lagi bila kau kena deal dengan public.
susah. susah nak tahan perasaan marah dan bosan bila pakcik tua menanyakan soalan yang sama berulang kali. bosan.
tapi Alhamdulillah, aku mampu bertahan dan mengawal.

sepertimana aku taknak orang memberi layanan yang buruk kepada ibu abah, seperti itulah perasaan anak anak pakcik tu untuk aku melayan ayahnya dengan berhemah.

.

No comments: