Jun 9, 2015

Satu hari aku pun nak merasa juga

Assalamualaikum and hai korang.

bersua kita kembali dalam blog sendu lagi picisan ini.

amboi susahnya nak bina ayat.
dah 4 jam tutup buka tutup buka blog ni sebab aku tak reti nak bina ayat.
idea tu ada haha.
ok camni.

bila ada masa terluang, aku suka google gambar-gambar menarik seluruh dunia.
tapi lately, aku menyimpan impian untuk backpacking ke negara seperti India.
entah.
aku suka.
aku suka untuk lihat kehidupan orang sana.
tempat-tempat cantik di sana.
aku sure, negara tu penuh dengan budaya, adat resam, tempat cantik.
i can imagine aku masuk ceruk kampung dia, jumpa penduduk sana, makan makanan sana, melawat tempat yang masih belum dikomersilkan.
bottom line, melancong ke India, is one of my dreams.
bukan sekadar melawat Taj Mahal or any other tempat yang memang dikenali umum, tapi aku nak pergi lebih jauh dari tu, lebih ke dalam, ceruk kampung. oh my.
yes.
itu impian aku.

until one day, aku ter came across one article pasal seorang gadis melayu melancong solo ke Pakistan.
cepat cepat aku buka blog dia.
aku ambil masa 2 minit saja untuk jatuh hati dengan penulisan gadis yang mesra di panggi ET.
tergamam.
sebab dia mengembara solo.
di akui, Pakistan memang sebuah negara yang agak tidak selamat.
tapi siapa tahu, negara itu menyimpan seribu keindahan yang jarang kita tahu.
melihat gambar-gambar yang di ambil ET membuatkan aku asyik sekali.
bertuahnya gadis ini berpeluang di usia muda (sebaya aku ehem ehem) mengembara ke setiap ceruk yang dia rasa nak pergi.
pada aku, itulah freedom.
you do whatever you wanna do tanpa terikat dengan kerja or manusia.
ET, awak memang bertuah.

terus aku jatuh cinta dengan Pakistan.
hanya tengok gambar saja.
bayangkan kalau aku betul-betul tengok keindahan ni depan mata and touch it?
mau menangis rasanya. yeah i emo liddat :)

siapa je yang taknak pergi ke Paris London New York Korea Jepun tu semua kan?
tapi buat masa ni dalam kepala aku India dan Pakistan hahaha.
entah.
i fall in love with this place.
aku teringin kembara solo tanpa fikir apa apa.

ET memang gadis bertuah.
dapat pergi tempat-tempat macam ni.
merasa di tahan oleh pihak berkuasa Pakistan kerana di sangka Perisik.
di tahan di bilik gelap kecik.
di soal siasat oleh askar yang tidak fasih berbahasa Inggeris (guna translator)
memang kental la dia ni.
kalau aku, mau nya nangis dulu ingat ibu abah hahaha.

so di bawah ni aku masukkan beberapa gambar yang di ambil dari  BLOG ET selepas meminta kebenarannya sendiri.
i chat dengan dia uols dalam fb hehe.
bacalah blog dia, korang akan terkagum kagum sendiri weh. believe me.



Sungai di Gilgit ( Sumber dari Blog Travelogue ET ) Sila Klik Link
Sungai di Gilgit (sumber Blog Travelogue ET ) Sila Klik Link



Hindukush Landscape ( Sumber dari Blog Travelogue ET ) Sila Klik Link

Pingal River (Sumber dari Blog Travelogue ET ) Sila Klik Link


inilah dia gadis berani kental dan bertuah itu.
arghh me is jeles lah.

tak ku peduli orang beli kereta mewah beg channel kasut laboutin camne nak eja.
takde. aku tak jeles menda tu semua.
yang aku jeles dengan ET ni.

takpelah.
kita jeles dulu.
mana tau ada rezeki kita pulak merasa, kan.

semua gambar dari Blog ET

No comments: