Jun 30, 2012

Kerana kawasan sunyi

Ya.
Sudah 1 pagi lebih tapi mata taknak tidur lagi. Padahal badan penat.
Bila penat sangat, memang payah nak tidur. Satu lagi, bila penat
memang tak lalu nak makan.
Oh, biarlah penat hari-hari pun takpe. Huhuhu.

Ni tengah layan 'lawak ke der' dengan adik bujang aku, faeez.
Sakit perot aku gelak.

Sunyi je kawasan perumahan aku ni. Dulu-dulu, memang happening. Ada je
bebudak lepak-lepak, main gitar, main badminton memalam. Memang tak
sunyilah. Kita pun jadi tak takot. Sebab kedai makan ada 4 biji depan
rumah aku. So sentiasa bising. Sekarang alahai, kedai makan pun
kadang-kadang buka kadang-kadang tutop.

Dulu, bebudak rempit siap cabar polis lagi. Dorang bawa moto
laju-laju, then polis kejar. Dah jadi adegan kejar mengejar. Aku
tengok je dari dalam pagar rumah. Haih bebudak lelaki ni. Memang saja
cari nahas.

Dahlah dorang ramai. Polis pula 2 biji waja. Kejar lah korang.
Nasiblah siapa yang kalah,memang ke balailah jawabnya.

Itu kira mencabar polis la kan?

Oklah.
Nak tidur dah.
Selamat malam.

2 comments:

kakcik said...

Entah bilalah 'budaya' rempit itu dapat dibanteras, kan? :(

Reena Kamarudin said...

Yela kak. Org awam yg jadi mangsa.