Mar 5, 2012

Kerana sebagai manusia, aku belajar. belajar erti hidup.

1. susah nak pura-pura sukakan seseorang sedangkan kita memang tak suka. susah nak masuk dengan dia. susah nak terima apa dia cakap. tak suka. tak sampai benci. cuma tak suka. betol lah. kalau dah tak suka, apa yang dia buat, apa yang dia cakap semua buat kita macam eiiii, menyampah.

2. bila rasa down, katakan pada diri sendiri i'll be alright. one day. someday. just not today. berjanji pada diri sendiri bila someday tu tiba, jangan mengeluh lagi. sebab Allah kan ada ;)

3. nasihat yang baik dari seseorang, datangnya dari pengalaman dia yang buruk. so appreciate it. kau mintak nasihat kat dia. then bila dia bagi, kau tempelak dia. one word, GTH.

4. bila kita kata kita belum terbuka pintu hati untuk bercinta ke apa ke, doesn't mean kita tak boleh dengar lagu jiwang. apa relation nya? aku tak faham manusia yang berfikiran childish macam ni. orang bercinta je ke yang boleh dengar lagu jiwang? 3 words, get a life.

5. bila kita harus memilih satu antara dua, pilih yang kedua. sebab kalau kita memang nak yang pertama, kenapa kena ada yang kedua?

6. jangan terlalu percaya. jangan terlalu berharap. sebab yang "terlalu" itulah yang akan melukakan kita.

7. "i don't know" adalah jawapan terbaik bila kita in a bad mood. 

8. ok, aku meroyan :p

kadang-kadang mood kita ok je.
tapi disebabkan seseorang, kita jadi moody.
patutnya tak payah layan orang macam ni.
tapi yela. aku ni baik sangat. kahkahkahmenyampah.
stetmen mencik.
baik kah kau, reena?

seriusly.
aku tak benci dia.
aku boleh je mengaku dia kawan aku.
tapi entah kenapa, aku tak boleh nak terima kata-kata dia, gurauan dia.
aku paksa. tapi tak boleh.
sudahnya, aku asyik lah avoid dia.
haish.

sekian.

No comments: