Mar 7, 2012

Kerana dulu lain. sekarang lain. dahulu tak suka sekarang dah suka

Salam.
nak cerita pasal dulu dan sekarang.
apa yang kau suka dulu tapi tak suka sekarang?
apa yang dulu kau tak suka tapi sekarang kau suka sampai meroyan kalau tak dapat?
atau apa yang dulu kau tak macam ni. tapi sekarang dah macam ini?
dulu kau kurus. sekarang kau gemuk.
dulu kau gemuk. sekarang kau bertambahgemuk kurus?


macam aku.
dulu aku suka bergantung harap pada orang.
sekarang dah berdikari. good.
dulu aku suka meroyan tak tentu pasal.
sekarang aku dah pandai kawal kemarahan. good.
dulu aku mudah ditipu.
sekarang mudah ditipu jugak tak more berhati-hati.
dulu aku tak suka dengar lagu p.ramlee.
sekarang entah apa mimpi, dah suka dengar.
dulu aku tak suka dangdut.
sekarang suka dengar dangdut amelina.
dulu aku suka bazir beli barang tapi tak guna.
sekarang dah boleh bajet duit.
dulu berdua. sekarang single.
dulu kuat menangis. sekarang lagi kuat menangis. not good.


dulu aku tak makan sayur peria.
sekarang peria is one of my favret. yummeh.
dulu aku suka makan nasi berkuah.
sekarang suka makan nasi kering je.


dan dulu aku tak suka kuih ni.
memang tak suka.
tak pernah rasa nak makan pun.
pandang sipi je bila ada depan mata. 
tapi sekarang, kuih ni dah jadi favret aku.
kuih ni..........






kuih kasui/kaswi ikot suka lah nak eja macamana kan.


sekian

1 comment:

eLLa n aLia said...

pantai lagikan berubah, apalagi manusia.. ngeee.. makan peria.. oh tidak, masih tak suka..