Mar 1, 2012

Kerana dulu dan kini

kelakarkan.
dulu kau irama. aku lagu.
dulu kau raja dihatiku. aku permaisuri dihatimu.
dulu kau mendengar. aku bercerita.
dulu kau becerita. aku pura-pura mendengar
dulu kau menyanyi. aku sambung lirik.
dulu kau salah lirik. aku gelak.
dulu kau gelak. aku salah sebut perkataan.
dulu kau joker. aku ketawa.
dulu kau ketawa. aku joker.
dulu kau driver.  aku ukur jalan.
dulu kau marah. aku diam pandang luar.
dulu kau marah. aku degil.
dulu kau marah. aku menangis tekup muka di dashboard.
dulu kau penasihat. aku dinasihati.
dulu kau penyejuk. aku jadi pemanas hatimu.
dulu kau segala-galanya. aku gila.

kelakarkan.
kini kau asing. aku asing.
kini kau utara. aku selatan.
kini kau diam. aku diam.
kini kau rahsia. aku tutup cerita.
kini kau berlawak. aku diam.
kini kau tanya masalah aku. aku kata tiada.
kini kau tiada nasihat. aku makin degil.
kini kau kosong dihatiku. aku juga kosong dihatimu.


betapa bila berpisah.
bukan setakat cinta juga hilang.
kemesraan juga hilang.
nak gelak dengan dia pun aku macam tak ikhlas.
betapa asingnya dia dihatiku.


betapa masa merubah segalanya.

No comments: