Feb 22, 2012

Kerana lelaki hensem dan eksiden

Salam.
selamat pagi selamat petang selamat malam ikot pada time korang baca entri ni.
pagi tadi semasa nak masuk JPM ni, aku melintas kat pos pengawal tu.
ada kereta nak lalu so aku bagi dia lalu dulu lah.
sekali tengok drivernya lelaki.
gila hensem. hensem gila. 
muahahaha.
aku pandang sekali imbas je la.
tapi aku yakin dia hensem sebab dia pun pandang aku matiklah stetmen riak.
ala, dia bukan pandang apa. pandang sebab aku nak melintas kan.
ni ayat pasrah ni.

bila aku dah melintas dah melepasi pos pengawal tu tiba-tiba *efek kaca pecah*
gedegangggggggggggggggggggggg.
aku tengok kereta mamat hensem tu dah menghimpit motor perempuan bawak.
aku tengok perempuan tu dah terbaring dengan motor hempap kaki dia.
terus jantung aku terhenti seminit.

lemah lutut aku.
aiseyyy. pepagi dah nampak eksiden ni camne?
aku macam nak pusing balik nak tolong apa-apa yang patut
tapi aku dah jauh pun dari tempat eksiden tu.
tapi kalau aku tolong pun sah sah aku yang pitam dulu kalau ada darah.
aku tengok polis bantuan JPM bergegas.
aku pun tengok sambil jalan je la.
dengan berdoa dalam hati semoga perempuan tu tak apa-apa.
kesiannya.
pepagi kau nak pergi kerja tiba-tiba eksiden.
sampai sekarang aku masih terkejut lagi.
dan aku tak dapat bayangkan macamana boleh berlaku.
tapi situ memang selalu eksiden sebab aduhai. jalan sesak dan berterabor.
selalu ada jugak polis bantuan jaga lalu lintas tu.
tapi tadi macam takde pulak. aih.

aku cerita kat kak nora eksiden tu berlaku.
then aku cakaplah lelaki tu hensem. hahaha. nak jugak bagitau.

kak nora : dia hantar bini dia tu
aku : sampai hati akak kan mematahkan semangat kita. hahhaa
kak nora : hahahah. dah dia masuk JPM mestilah nak hantar bini dia.
aku : manalah tau dia hantar member dia ke. 
kak nora : reena, jangan terbang tinggi sangat. hehehe
aku : baikkkkkk.

tengok pada eksiden tu, mungkinlah kecederaan perempuan tu tak serius.
cuma kesian sangat-sangat.
semoga kita semua dijauhkan dari malapetaka.
amin.

sekian

2 comments:

Suara Kalbu said...

Kahkahkahkah.. nak juga statement handsome tu...

Kasihan that lady. Harap dia tak apa-apa. Akak pun kurang gemar kalau pagi2 ternampak eksiden. Effect mood akak for the whole day tau

Reena Kamarudin said...

tau takpe kak. kesian sangat-sangat.
tapi yelah, malang tak berbau kan. heheh.
p/s: that guy memang hensem. hehehe