Nov 14, 2011

Kerana..fine, aku tau semua ni lumrah hidup

Hai.
lately, my feeling macam ups and downs kan. but still ok. still ceria kat opiz dan still gelak tak hengat punye dengan kengkawan. hey, life is short kan. so, laluinya macam biasa.

but ofkoz, as a human being ada la here and there yang buat aku rasa macam "ya tuhan, sangat penat". but bila fikir, semua ni adalah satu ujian dari Allah, cepat-cepat aku tersedar.

bukan niat nak mengadu pon kan. but what's the use of having blog tapi tak boleh menulis apa yang dirasa kan. walhal tadi post kat FB tentang pesanan Ustaz Azhar Idrus. tapi hey, aku masih lagi wanita yang berjiwa sensitif. blog ialah my life journal. kau suka kau boleh baca. tak suka then kau boleh klik pangkah. tiada paksaan :-)

end of this Nov, aku harus pindah dari rumah sekarang sebab owner nak rumah tu semula. sangat sux. rasa dia sangat sux dan macam kena gilis dengan stimrol kan. memang aku mau pindah sebab rumah tu terlalu banyak masalah. tapi bukan secepat ini. so, pencarian rumah baru telah bermula. 

ohya, mungkin terlalu stress dengan bullshit thing, baru-baru ni aku mengalami saat menyeramkan di bilik aku. it happened on friday. dalam pukul 2.55 pagi macam tu la  (sebab aku tengok jam lepas peristiwa tu). aku terjaga. then aku melihat di sebelah aku, tengah merenung aku sambil menongkat dagu, seseorang seiras adik aku, syera. lucky me,aku tak panik. cuma seluruh badan aku longlai. aku tutop muka aku dengan selimut dan baca ayatul kursi. lucky me once again, aku dapat baca ayatul kursi dengan lancar. aku beranikan diri tengok sekali lagi setelah berfikir hampir 10 min.

then "dia" hilang. aku macam "eh, aku ni bermimpi ke, berkhayal ke atau apa ni" tapi yang aku tau, itu adalah syaitan kan. tapi, berani pulak aku. tak menjerit histeria pulak aku. bersyukur aku dapat hadapi dengan tenang. selepas tu, aku bukak lampu dan solat dan mengaji. mungkin ada kekurangan di pihak aku dalam menjadi hamba-Nya yang baik.

a few days ni macam teruk sangat feeling ni. ye aku tau, semua orang ada masalah kan. semua orang akan alami saat yang buat hati perot limpa semua berjoget-joget. betol tak.

tapi aku bangga dengan diri aku sendiri. sebab aku hadapi semua ni seorang tanpa cerita pada sesiapa. cuma mengadu dalam blog. tehehehe. even ibu and abah pon tak tau apa yang aku alami sekarang.

betol, hidup ni adalah untuk mengajar kita menjadi kuat kan.
tak salah untuk jatuh sekali sekala supaya kita tau kesakitan itu dan cuba untuk bangkit semula.
tak mati mendengar orang mengata kita.
hidup dengan mendengar kata-kata orang takkan kemana.
never give a damn la hoi.

make a move la kan. get a life. 
jangan mudah rebah.
jangan mudah kalah.
(ingatan untuk aku)

i got this one rahsia nak bagitau ni. ada this one guy ajak aku kawen. seriesly aku seram masa dia melamar. memang aku tak terfikir pon dia akan ajak. macam ajak nak ke alamanda je kan. tapi gila ke aku nak kawen kalau aku tak cinta dia. tapi adalah kakak-kakak ni bagi nasihat ada pro and con nye kan. but still aku percaya pada cinta. sebab aku tau macamana kelakuan aku after marriage if aku tak cintakan dia. mungkin sangat menyakitkan hati dia kan. hehehehe.

i still believe one day i'll meet a guy who loves me for me,completes me and my life. sounds like a fairytale kan. pedulik la kan ex aku dah nak kawen ke apa ke kan. pedulik la orang sibok tanya turn aku bila lagi kan. only God knows best for me.

eh, terbongkar rahsia kan. jangan bagitau sesiapa ok *____^

ok, i'm done with this all entahapaapa entry. thanks for reading it.
some says aku meroyan kan? esp my fren Tqah.
she's really my gud fren.
ada sekali aku tulis status kat FB.
then dia texted aku tanya "kau ok ke. aku tengok meroyan kat FB" (refer pada status aku)
so yes.
bila orang concern pasal aku, aku mudah bergenang airmata.

but aku tak meroyan. kalau aku meroyan, bukan macam ni. ni cuma nak manja-manja je.
takkan nak manja-manja dengan korang pon tak boleh kan. *sila lah lempang saya*

ok gottogo.

sekian



2 comments:

Azlan Strider said...

hehe..okay laa tu..cinta bleh try cari lepas khawin..asalkan lelaki tu baik dan soleh ape salahnya...hehehe

Regards,
-Strider-

Reena Kamarudin said...

huhuhu. mungkin la cinta boleh datang time dah kawen. tapi kalau tak datang jugak? parah tau. heheheh