Oct 28, 2011

Kerana cakap memang senang kan.

*entri tekanan perasaan. lalalala

cakap memang la senang.
kau je la yang pandai.
kau je la yang senang.
kau je la yang sempurna
kau je la yang tahu segalanya.
kau je la yang hebat.
kau je la yang paling gah.

manakala aku?
aku lah yang paling bodoh (eh, aku tak bodoh ok. ni sajak je ok)
aku lah yang paling susah
aku lah yang paling tak sempurna.
aku lah yang tak tahu segala-galanya.
aku lah yang paling lemah.
mudah jatuh dan kau pula gelak.

tapi kau faham ke keadaan aku?
kau cuba tak untuk memahaminya?
atau kau cuma pentingkan diri sendiri.


reena,
hidup ni kalau kita asyik peduli dengan apa orang kata, kita takkan kemana.
so, be strong bebeh.
reena,
persetankan (wah, macam skrip drama melayu kan ) semua yang sibuk nak ambil tau hal kau.
so, ignore them (campur aduk bahasa. gasaklah. hehehehe)
reena,
kau kan boleh kaver perasaan kau.
jangan cepat melatah.
anggap je dia tu cuma nak bergurau manja dengan kau.
so, try accept it.

ok, kat atas tu monolog dalaman aku sendiri. kahkahkah. padahal. takde la apa sangat pon. saja je nak menggatal. tapi tensen jugak kan bila orang asyik lah busy body hal kita. macamkan aku ni  artis. tapi adalah jugak verangan nak jadi artis. kehkehkeh.


"tidak perlu tunjukkan masalah sendiri kpd org lain, cukup hanya pendamkan ... tidak perlu tunjukkan kemewahan sendiri , cukup hanya bersyukur ... tidak perlu taburkan kata-kata manis , cukup dengan direalisasikan ... tidak perlu ego , kelak akan kembali ke tanah jua ... jgn pikir hari ni dah cukup bagus , belum tentu esok akan bagus juga ... jgn mencerca org lain , tetapi doakan kebaikan utk org lain"


aku tertarik dengan status kawan aku kat fb-siti hawa mohd zainudin. eh, tapi macam tak kena je kat aku. cuba baca ayat pertama. kena pendamkan. tapi aku luahkan.

takpe. kena tanganinya cara dewasa. aku kan dah remaja matang. tua belum lagi. baru remaja matang. tapi biasalah, perempuan kan. hatinya lembut. ceewah. kalau dulu mesti aku menangis. tapi sekarang menangis jugak, tapi dalam hati je kan. buat bazir airmata je menangis untuk yang bukan-bukan.

ok. dah lega luah kat blog.

sekian

2 comments:

Azlan Hasan said...

kita tak kan dapat lalui hidup ngan sempurna kalau asyik nak puaskan hati semua orang jer..hehehe :)

Regards,
-Strider-

Reena Kamarudin said...

hehehe. tau takpe. tak mati kalau asyik dengar cakap dorang je kan. so, let it be :-)