May 22, 2012

Kerana semakin rindu semakin asyik

tak pernah dalam sejarah hidup aku bekerja, aku rasa sebegini bosan.
phewww.
terasa nak cepat masa berlalu supaya aku boleh balik karak.
rindu abah.
rindu ibu.
rindu adik-adik.
sometimes they annoy me.
tapi tetap rindu.
sebab mereka darah daging.
nakal mereka.
degil mereka.
tetap adik-adik aku.
kesayanganku.
i miss them so much.
arghh rindu.
nasib khamis ni dah nak balik.
kalau tak, mau aku meroyan lagi kat sini.
bersama mereka, tak pernah sesaat pun aku sunyi.
walau terkadang aku pun malas nak layan lawak lawak mereka.
tapi bila balik putrajaya, menghadap dinding.
menghadap tv.
tapi pandangan kosong.
fikiran melayang.
terasa nak jerit kadang-kadang.
terasa tv mengejek.
kau loser, reena. loser bila bersendirian
demmit.


tuhan,
rindunya aku pada mereka.



Tak sengaja genggamanku terbuka
Lantas ku gapai bintang yang berjuta
Bintang yang kuimpikan menerangi
Takkan kubiarkan berlalu pergi

Andai benar kau menjadi milikku
Mencintaimu menjadi sumpahku
Namun jika hadirmu satu mimpi
Aku rela tidur sepanjang hari

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

Genggaman tanganku terbuka sepi
Mendambar dirimu satu ilusi
Bintang yang kugapai tak berpanjangan
Hadirmu di dunia hanya pinjaman

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati



sumpah rindu.
rindu saat menyanyi lagu ni bersama adik-adik.
lagu kegemaran. obsesi kami. 
gila annoying suara memasing.
arwah abang sedang tidur *bilik dia di bawah. bilik kami di atas. dan kami menyanyi di bawah*
kena marah sebab memekak.

tahun depan kami mungkin terpisah.
bilamana seorang akan disunting.

pasti rindu.
pasti sedih.
bila terpisah dek kerana tanggungjawab kepada imam di hati.




No comments: