Mar 23, 2012

Kerana kakak tu hantu ke?

Salam.
jom lah berborak je hari ni. *bukan hari-hari kau memang berborak ke*
huhuhuhu.
atenye aku memang dah suka berborak. 
tapi bila tiba aku berat mulut. hmmm. asyik menjawab yeke yeke yeke je la kerjanya.
heyyyyy. nak tau tak hari ni aku balik karak.
tak eksaited mana pun sebab entahlah.
lately, aku rasa macam entah.
baru aku sedar, karak tu tempat duka aku  ecewah menyampah.
kat situ terletaknya memori aku yang susah nak lupa.


aku nak cerita ni.
2 minggu lepas dalam pukul 9 malam aku turun nak beli barang kat kedai.
sebelah rumah aku tu kan kosong takde orang.
then bila aku dah melepasi rumah tu, ada suara panggil aku "dik dik"
aku menoleh la kan. aku tengok ada kakak pakai tudung tengah pandang aku.
aku tanya lah "kenapa kak?"
dia kata "akak dah dekat setengah jam bukak pintu ni tapi tak boleh. macam ketat sangat"
aku macam, eh yeke.
kau faham tak macamana? kunci dah ada dekat tombol cuma tinggal nak pulas je kuncinya.
so aku pun pulas la, sekali pulas je dah ok. akak tu ucapkan terima kasih.
aku inteview la kakak tu kan. tanya dia baru pindah ke. dia kata ya, baru pindah bla bla bla.


aku macam suka hati la kan sebab dah ada orang duduk sebelah rumah.
tidaklah ku takot lagi kan.
then bila aku dah siap beli barang, naik atas eh aku tengok rumah kakak tu gelap.
dalam hati aku, cepatnya masuk tidur.
tapi percayalah, sampai ke hari ni rumah tu gelap takde penghuni.
sampai ke hari ni.
sebab aku kan suka keluar kedai malam-malam so aku tau lah.
takkan pukul 9-10 malam bergelap lagi kan.
aku dah fikir bebukan. 


then aku cerita kat Sha.
sha memang cibs sikit.
ada ke dia kata entah-entah tu hannnnnn.....*sambung sendiri*
sebab hannnn kan tak reti bukak-bukak menda macam tu.
eh yelah tu. kalau hannnn buat apa dia nak masuk ikot pintu. 
kan dia boleh tembus. kahkahkahkahka ok tak kelakar.


aku tau kakak tu tak balik sebab surat, flyer dan macam-macam lagi ada kat depan rumah dia.
takkan dia tak kutip kan. bersepah aku tengok.
or mungkin lah dia bercuti.
or mungkin la dia berkursus.
or mungkin la hmmmm whatevaaaa.


ok aku dah cuak.


bye sayangs.


sekian

1 comment:

eLLa n aLia said...

sengaja ea tak nak bagi komen kat entri atas tu.. hehe.. klau dah jodoh tak ke mana pun kak. jgn pla terlepas org yg btul2 ikhlas dgn akak.. mgkin dia malu bgitau dgn straight.. hehe.. sory kak.. (lariii...)